Μood booster: Η δίαιτα που φτιάχνει το κέφι

    Υπάρχει πρόγραµµα διατροφής που δεν µας καταπιέζει, δεν µας αγχώνει, αλλά αντιθέτως µας κάνει να νιώθουµε πιο χαρούµενες από ποτέ; Μια συγγραφέας και µια διαιτολόγος απαντούν θετικά και φέρνουν στο τραπέζι µας νέα δεδοµένα.

    της Χαράς Μπουργάνη, φωτογράφιση: Simon Upton
    <p><strong>Ο ρόλος της σεροτονίνης</strong><br /> Η Kelly µας εισάγει στα παιχνίδια της νευροχηµείας και τη σχέση ανάµεσα στον εγκέφαλο και το έντερο. Η σεροτονίνη παίζει πρωταγωνιστ
    1 / 6

    Κάντε µια βόλτα στο πάρκο και χαλαρώστε κάτω από ένα δέντρο. Για σνακ θα έχετε µαζί σας µια µπανάνα µε ξηρούς καρπούς ή µια γλυκοπατάτα. Συνεχίστε τη µέρα χωρίς παρασπονδίες. Μια νέα δίαιτα υπόσχεται να ανεβάσει τη διάθεσή µας εκτοξεύοντας τη σεροτονίνη στα ύψη. Την ίδια στιγµή µας βοηθά να χάσουµε βάρος, γιατί διατηρεί σταθερά τα επίπεδα ενέργειας και δηµιουργεί αίσθηµα κορεσµού ώστε να µην πεινάµε.

    Στο βιβλίο της The Happy Kitchen (Η Κουζίνα της Χαράς, εκδ. Short Books), η συγγραφέας Rachel Kelly που υπέφερε η ίδια από κατάθλιψη, συµµαχεί µε την επιστήµονα βιοϊατρικής, διατροφολόγο Alice Mackintosh και προτείνουν µενού που θα µας κάνουν χαρούµενες. Για να το πετύχουν λαµβάνουν υπόψη τους πάνω από 150 επιστηµονικές µελέτες. Οι τελευταίες, άλλωστε, το επιβεβαιώνουν: Η χαρά και το αίσθηµα πληρότητας δεν είναι µόνο θέµα εγκεφάλου, περνούν και από το στοµάχι! Για παράδειγµα, τα λιπαρά ψάρια (ωµέγα 3) σχετίζονται µε το καλό µικροβίωµα του εντέρου, οι ξηροί καρποί ενισχύουν ένα αµινοξύ που βοηθά τη σύνθεση της σεροτονίνης. Η τελευταία, νευροδιαβιβαστής που ανεβάζει τη διάθεσή µας, συντίθεται και στο έντερο. Τι λένε όµως οι συγγραφείς και ποια διατροφή µπορεί να µας βοηθήσει να δούµε τη ζωή αλλιώς;

    facebook twitter